american lifeeee

12 september 2014 - Nampa, Idaho, Verenigde Staten

heeeee schatjesss,

Ik heb dan eindelijk mijn blog aangemaakt :), sorry dat het 80 jaar moest duren maar ik was heel eerlijk te lui om er een aan te maken..

Maar ondertussen zit ik alweer iets meer dan 7 weken in the US.
En alweer bijna een maand bij mijn permanente familie (in Nampa, Idaho) want ik zat eerst bij mijn welkomsfamilie en ben toen naar mijn vaste gezin gegaan. Mijn vaste gezin bestaat uit een vader en een moeder en een zusje van 13 jaar!
Ze zijn super aardig,enthousiast, open, en helemaal blij dat ik er ben en het zijn echt typische Amerikanen haha. Een klein deel van hun familie is Nederlands, dus dat is ook lachen :)

En ook is school al begonnen. School is echt megaaaa anders dan dat ik gewend ben. Het is super klein, heel weinig leerlingen en lessen gaan heel anders. Ik vond er eerlijk gezegd op begin echt helemaal niks aan, want de mensen zijn bietske vreemd en het is allemaal zo klein, maar het begint opzich al beter te worden. Toch heb ik geprobeerd van school te veranderen maar dat kan niet want ze hebben hier drie miljoen regels waar ze zich aan moeten houden en de scholen zijn al vol en blablabla, slaat nergens op vind ik maargoed ik heb er vrij weinig over te zeggen blijkt. Dus op het moment ziet het eruit dat dat geen optie is maar alsnog wil ik proberen te wisselen maar goed ik heb dus nul idee hoe.
Maar wat wel het chille op deze school is, is dat er best veel andere exchange students op zitten, ook een Nederlandse jongen dus dat is chill. Hoefde ik tenminste de eerste dag niet alleen aan de lunchtafel te zitten thank god.

En verder is Amerika echt top en zo mooi. En mensen zijn super aardig, open, altijd in voor een praatje en heel nieuwsgierig naar waar je vandaan komt. Want dat hoor je blijkbaar gelijk als ik begin te praten, ik dacht dat ik opzich best wat Engels kon, maar dat hebben al meerdere mensen duidelijk gemaakt dat dat niet zo is, lekker.

Mensen zijn ook mega sociaal, like iedereen houdt hier voor iedereen de deur open, ook al kom je bij wijze van spreke een kilometer afstand aanlopen iedereen houd de deur open.

Wat trouwens mega awkward is altijd, is als je je moet voorstellen aan mensen. Want ik weet nooit of ik nu een knuffel moet geven of gewoon een hand, want veel Amerikanen zijn kei blij en drukken zich helemaal tegen je aan en de andere geven je weer een hand. Dus het is meestal een awkward combinatie van beide met een beetje ongemakkelijk gelach.. maarguuud.

Aankomend weekend ga ik met m'n ouders en zusje naar Mccall, dat is zeg maar in de bergen hier en schijnt super mooie natuur te zijn. We gaan waarschijnlijk met de motorhome. Dat is een huuuuge camper, ongeveer een babyhuis. Heel gaaf in ieder geval, en dan neem ik de maandag vrij van school, lekker.

Er zit hier ook een Nederlands meisje, Fien, maar die gaat 5 uur verderop wonen omdat het met haar eerste gezin totaal niet matchte dus dat is opzich best wel kut dat ze weg gaat. Maar goed, hier in Amerika is 5 uur rijden 'niks' dus ik zie haar waarschijnlijk nog wel een paar keer maar veeel minder vaak dan nu..

En verder hebben we vandaag de tickets geboekt voor Las Vegas. Eind oktober ga ik naar Las Vegas want mijn vader moet racen, hij rijdt een raceauto voor wedstrijden. En dat is een hele belangrijke wedstrijd ofzo iets en dan gaan we naar Las Vegas naar hem kijken, en natuurlijk Las Vegas bekijken, hoppa lucky me.

En verder chill ik hier een beetje, ga naar footballgames, leer veel mensen kennen en weekenden zijn meestal heel druk met dingen met de familie doen.

Dusss dat was het wel weer, ik heb nog veel meer gedaan maar m'n blog wordt veuls te lang als ik over al deze 7 weken ga schrijven dus ik vind het wel goed zo.

Op Facebook maak ik een album aan met m'n foto's hier in Amerika:)

Dikke kusssssssssssssssss, es

1. Mies:
    12 september 2014
    Hé lieve Esther, leuk je verhaal te lezen. Zo te lezen heb je het goed naar je zin, ook is de school niet helemaal wat je gehoopt hebt. Maar jij weet overal wel iets leuks van te maken!
    Veel plezier in Las Vegas, jammer dat je zelf nog niet mag gaan gokken, maar het is al geweldig om deze stad een keer te zien, met de Strip, de themahotels enzo.
    Geniet ervan. Liefs.